Το 1996 στην Δερύνεια, μια ομάδα Τούρκων (οι πολιτικά ορθοί χαρακτηρισμοί εν περιττοί στην προκειμένη περίπτωση) ήβραν ένα Κυπραίο, εγκλωβισμένο μέσα σε ένα συρματόπλεγμα. Επειδή για τους Τούρκους, Έλληνας ίσων εχθρός, εδώκαν του τόσο ξύλο που κυριολεκτικά εσκοτώσαν τον.
Εγώ ήμουν 16 χρονών. Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα να φκάιννει τόση βία τζιαι τόσο μίσος. Σιγά, σιγά όμως, άρκεψα να καταλαβαίνω ότι, το μίσος φυτεύκεται μες τες ψυσίες των ανθρώπων που τον τζιαιρό που εν μωρά. Όπως την βασιλιτζία. Τζιαι άμα το περιποιέσαι τζιαι ποτίζεις το σωστά τζιαι συχνά, πολίει, τζιαι απλώνει κλωνιά τζιαι φύλλα τζιαι τυλίει ούλλες τες αισθήσεις τζιαι τα συναισθήματα. Συμπεριλαμβανομένης, της λογικής, της συμπόνιας, της κατανόησης, της αντίληψης, του οίκτου.
Οι βρωμότουρτζιοι, ελαλούσαμε, ποιός δέρνει ένα αβοήθητο άνθρωπο μέχρι θανάτου;
Προχτές είδαμε το ζωντανά στο Νουέβο Κάμπο. Οι Ομονοιάτες, να δέρνουν ένα Αποελλίστα, με τα ρόπαλα του μπέιζμπολ τζιαι με ότι άλλο εβρίσκαν μπροστά τους. Τι διαφορά έχουν τούτοι οι άνθρωποι που τους Τούρκους που έδερναν τον Ισαάκ στην Δερύνεια το ’96; Η μάλλον, καλύτερα, τι ομοιότητα έχουν; Είναι ούλλοι τους χτηνά. Έχουν το διανοητικό πηλίκο τζιαι την συναισθηματική ικανότητα ενός αρνιού.
Τα χτηνά εν άκακα τζιαι εν θα πειράξουν κανένα εκτός τζιαι αν νιώσουν ότι κινδυνεύκει η ζωή τους. Τούτοι όμως δέρνουνται όπου φτάσουν, όπου βρεθούν τζιαι εν επικίνδυνοι για ούλλους μας.
Ποιός φταίει όμως τζιαι ποιά εν η λύση;
Η λύση κατ’ αρχάς δεν είναι η υπερβολική αστυνόμευση. Σιγά να μεν δώκουμε αφορμή του κράτους να γεμώσει τον τόπο μπάτσους τζιαι να ταπανίαζουν όποιον φτάσουν. Δέτε την Ελλάδα που όποτε έσιει μάππα, η Αθήνα γίνεται εμπόλεμη ζώνη, γεμώνει κλούβες τζιαι μπάτσους με πανοπλίες.
Εν δικαιολογώ τους φανατικούς οπαδούς, εν μπορώ όμως να τους επιρρίπτω ούλλη την εύθηνη. Την πραγματική εύθηνη σε τούτα τα τριτοκοσμικά παρατράγουδα, έχουν την τα κόμματα τζιαι οι ομάδες.
Οι ομάδες κομματικοποιούνται τζιαι κόμματα θέλουν τζιαι συνδέονται με συγκεκριμένες ομάδες. Διχάζουν τον κόσμο, φυτεύκουν το μίσος τζιαι διαιωνίζουν την αντιπαράθεση μεταξύ του λαού. Αριστεροί – δεξιοί, Ομονοιάτες – Αποελλίστες, Ανορθωσιάτες – Σαλαμιναίοι, Απολλωνίστες – Αελλίστες. Εν θα αναλύσω την κοινωνιολογία της πολιτικής, αλλά τα κόμματα συμφέρει τα να είμαστε διχασμένοι τζιαι να θεωρούμε κάποιες ομάδες ανθρώπων εχθρούς μας. Έτσι αναλαμβάνουν τον ρόλο του προστάτη τζιαι κρατούν τον κόσμο φοιτσιασμένο τζιαι κοντά τους.
Που την άλλη οι εκπρόσωποι των ομάδων, αν είχαν ευκαιρία θα εδέρνουνταν τζιαι οι ίδιοι μεταξύ τους. Τα διοικητικά συμβούλια, οι προπονητές ακόμα τζιαι οι παίκτες κάποιες φορές, βρίζουνται τζιαι αλληλοκατηγορούνται. Οι ίδιοι εμφανίζονται σαν εχθροί, σαν εμπόλεμες δυνάμεις. Οπόταν τζιαι οι οπαδοί τους, έτσι τους αντιλαμβάνουνται τζιαι έτσι αντιδρούν. Σαν οργανωμένοι στρατοί των ομάδων.
Η λύση είναι να καθοδηγηθούν με κάποιο τρόπο, οι φανατικοί οπαδοί των ομάδων, στο να καταλάβουν ότι, δεν έχουν λόγους ουσίας να μαλλώνουν. Τούτο μπορεί να γίνει μέσα που την σωστή παιδεία, που οργανωμένες εκστρατείες τζιαι τέλος (όσο λυπηρό τζιαι αν ακούεται) που τον αυστηρότερο έλεγχο των γηπέδων τζιαι την επιβολή αυστηρών ποινών στους οπαδούς τζιαι τες ομάδες.
Γιατί εν γίνεται τούτο τόσα χρόνια;
Απλούστατα, τα κόμματα, μέσα που το θέαμα, ελέγχουν τες μάζες. Την πολιτεία ελέγχουν την τα κόμματα τζιαι η πολιτεία δεν θα επιβάλει ποττέ νόμους που να βλάψουν τα συμφέροντα τζείνων που την ελέγχουν.
Άμα ο "πρόεδρος όλων των Κυπρίων" πάει σε ματς της Ομόνοιας, σκεφτείτε που εφτάσαμε.
Φίλε μου,
Όλα αυτά που γίνονται κάμνουν με να αναρωτιέμαι αν στη θέση του Τάσου ήταν κάποιος Τ/Κ ο οποίος θα ερχόταν στην πλευρά μας (όπως είπες εν χρειάζεται να είμαστε politically correct) εμείς τι θα εκάμναμε; Τα ίδια;
Εξαρτάται που ποιός θα τον έκοφκε πας το συρματόπλεγμα ρε φίλε.
Νομίζεις αν ήταν κάτι φασιστόπαιδα της Χρυσής Αυγής για της ΕΦΕΝ ίσιεν να του χαριστούν;
Στο τελευταιο εν μου αρεσε να σου πω γιατι.
Την σκεψη σου έχουν την πολλή γιατι εν θεωρουν την μαππα ως αθλημα.
Να το πω διαφορετικά και σκέφτου το.
Σκεφτου που εφτασαμε να ψέγουμε τον όποιο πρόεδρο της δημοκρατιας όταν παέννει να δει ενα αγώνα της ομαδας που αγαπα.
Προφανως αν εγινετουν στο εξωτερικο ούτε γατα ουτε ζημια.
Στην Κύπρο όμως Ανεπαισθητα (γι αυτο εν σου ρίχνω φταίξιμο) θωρούμε το φούρπο διαφορετικα.
Προφανως ο Ομπαμα εν θα έφκαινε ποτε προεδρος στη Κυπρο εν νομίζεις?
Εν τίθετε θέμα για το αν η μάππα εν άθλημα ή όχι. Εμένα προσωπικά αρέσκει μου η μάππα τζιαι παρακολουθώ.
Να μεν χωννούμαστε πίσω που το δάκτυλο μας όμως ρε φίλε. Εν τζιαι είμαστε μωρά.
Στην Κύπρο οι ομάδες εν συνδεδεμένες με τα κόμματα.
Ο πρόεδρος πάει στην μάππα για να δείξει την υποστήριξη του στο κόμμα τζιαι στην Ομόνοια τζιαι κατ’ επέκταση να κιστίσει τους υπόλοιπους πολιτικούς.
Έτσι εντύπωση διά. Έννεν το “μάνα μου τον άνθρωπο, ως τζιαι την μάππα που του αρέσκει να θωρεί, εννα την κρίνουν”.
Ο άνθρωπος εν πρόεδρος της δημοκρατίας, εν πρόεδρος ούλλων, όι μόνο τον Ακελικών τζιαι τον Ομονοιατών. Αμα ο ίδιος εν μπορεί να αντιληφθεί ότι με το να συμπεριφέρεται έτσι, όι μόνο φανατίζει τους Ομονοιάτες παραπάνω, αλλα απομακρίνει τζιαι τες άλλες ομάδες, τότε εν πρέπει να εν τζιαμέ.
Που την ημέρα που αναλαμβάνεις ενα αξίωμα τέθκοιο, σταματάς να συμπεριφέρεσαι κομματικά, τζιαι ξεκινάς να συμπεριφέρεσαι συλλογικά. Στην Κύπρο, εν εμάθαν έτσι τζιαι γιαυτό τρώντε ούλλη μέρα.
Εν μπορώ να πω για τον Ομπάμα ούτε για κανένα άλλο.
Εν θα έφκαιννε ποττέ στην Κύπρο πρώτο γιατι εν μαύρος τζιαι δεύτερον γιατι εν κάτω που 50 χρονών.
Τα βάσανα μας εν πίσω κόμα. Εσκέφτηκες αν πεθάνει ο μιτσής τι έσιει να γίνει; Ένα τούτο. Δεύτερον, τόσα χρόνια άκουσες κανένα που τους (ανεύθυνους) υπεύθυνους να φκει να φατσιήσει το σιέρι του πας στο τραπέζι τζαι να πει ότι δεν ανέχεται το σωματείο του για τες φανέλλες του Γρίβα, για τες σημαίες του Τσε Γκεβάρα; Εφκήκε ο Άντρος ο Κυπριανού να πει “να γιάνει ο μιτσής του Αποέλ για να βρεθεί προ των ευθυνών του”. Εφκήκε τζι εκαπάρτιζε πριν λίο τζαιρό ο Χατζηλιασής ότι είναι περήφανος Έλλην χριστιανός ορθόδοξος. Κάπως έτσι εφτάσαμε να θεωρούμε φυσιολογικό το ότι στην Κύπρο δεν έχουμε φιλάθλους, έχουμε οπαδούς τζαι πως οι αντιομονοιάτες εν πιο πολλοί που τους Αποελίστες τζαι οι αντιαποελίστες εν πιο πολλοί που τους Ομονοιάτες.
na apantiso san koinoniologos..sifono mazi sou oti distixos sti kipro ekomatopioisan tes omades pou ento megalitero lathos kai empou jiame pou xekinou oula..ego ime me to apoel en ime tou disi omos paradeigma..o kathe proedros,politikos vouleftis epeidei eshi kapio axioma esimenei oti stamata na einai anthropos kai na ipostirizei p.x kapia omada..einai dikeoma tou..kai to na paei sti mapa o xristofias i o kliridis to jiero tou i opiosdipote allos esimenei apolitos tpt..kai prepei ouli na to katalavou touto..sifono me ti roxanne to proto pou prepei na kamou ta somatia einai na apagorevsou tes simees me to griva kai to tse gkevara kai otidipote parapeptei se politiko epipedo kai meta ta alla oula…aman kataferou na diaforopioisou to ena pou to allo nomizo ena ena vima mprosta..
Merika sxoliakia:
1. O opados tou APOEL o opios ktypithike den pernouse apo ekei tyxaia kai ton varesan. Antitheta, phge ekei gia na ktypithei. An den htan autos twra ktypimenos, isws na ktypage autos kapion allon. Ti thelw na pw? Lew oti otan pas gia na ‘dereis’ uparxei periptwsh kai na tis ‘faeis’ H opios mplekete me ta pitoura ton trwne oi kotes.
2. O xaraktirismous tou suggekrimenou skinikou me ton ksylodarmo tou Isaak, den isxuei. H thysia tou Isaak ofilete sto oti enas patriwths, kai aganaktismenos neos apo ton adiko xamo tou Solomou diadhlwne thn antithesh tou pros ta aisxh ton tourkwn. Edw ti eixame? Mia sumplokh anegkefalwn pou ,auto kai mono! Mono eksarsh tou fanatismou mporei na ferei o xaraktirismos ton thytwn se Tourkous giati autonohtous logous.
3. Den mporoume na afinoume to sunaisthimatismo mas na epireazei to pws antimetopizoume ta gegonota se tetia klimaka, outa na ta xrisimopoihsoume gia na diekdikhsoume upostiriksh apo tous polites opioudipote xrwmatos. Afou sumfwnoume oti osoi mplekthkan sta episodia einai egklhmaties …aneksarthtou xrwmatos . Akoma ki to paidi pou ktypithike einai upoptos gia swmatikes vlaves se prohgoumena episodia. Den ginete na pigenei to episimws enas foreas h swmatio , na sumparastekete epishma me dhlwseis meta sta kanalia ston opiodhpote epidei apla ktypithike … Einai to idio me to na pigenei to allo swmateio, h foreas kai na symperistete stous dikous tou sthn fylakh ….Thes na dikseis endiaferon? dikse, na pas na ton deis sot nosokwmeio alla mhn fwnakseis kanalia …fanatizeis ton kosmo
4. O proedros asxolhte gennhka me to podosfairo ki oxi me thn omonoia …den phge kai se agwnes tou Apoel sthn eurwph? ths anorthwshs? Giati diladi prepei na kathgoreis enan anthrwpo o opoios an kai proedros thn dhmokratias einai arketa anthropinos gia na sunexisei to endiaferon pou eixe me to podosfairo opws alloste kai oi pliopsifia twn Kypriwn. Twra an sas enoxlei to ‘opadiko’ …na sas thymisw oti oi perisoteroi politikoi upostirizoun kapia omada , as poume …o Papadopoulos htan me to APOEL , o Anastasiadhs einai APOLLONISTAS, o Karogian AELista kok …ti na ginei diladi? …
5. http://www.filmakia.com/apoel/ApoelVideoPlayer/TabId/186/VideoId/1125304/apoel.aspx
akoulitheste auto to link … apla gia na mhn katalavete ti thelw na pw, .. to ligo paxoulo paidi, me ksirismeno kefali isws fanei gnwsto…
Giati to vazw? ..apla gia na sas diksw oti prokhte gia egglhmaties .kai oi prasinoi kai oi portokallioi .prokhte gia atom fanatismena kai oi men kai oi de … osoi prospathoun na vroun lyseis pisw apo klistes pwrtes, apla vgenoun meta stis kameres kai me tis dhlwseis tous, analogous xrwmatos fanatizoun pote thn mia omada pote thn allh … etsi apla gia na mporoun oi idioi na vriskonte ekei ,sthn thesoula tous
Ti protinw? … ftikste nomous, timwriste varia, sullavete,… …alla MHN VGENETE NA MILATE … ESEIS TOUS FANATIZETE …KAI DYSTYXWS TO KANETE SKOPIMA
Den me niazi pioi iste oute diavasa to arthro sas…NTROPI POU ONOMAZETE KAI KOMMATIKOPIOITE TOUS AELLISTES KAI TIN AEL…KOMATIKOPIOISTE TIS DIKES SAS OMADES KI AFISTE TIN AEL STIN PANTA…TO MONADIKO ATHLITIKO SOMATIO TOU TOPOU…NTROPI KAI AISXOS…OUTE KLIK KSANA STIN KOLOISTOSELIDA SAS…
KAI VOSKE TO PITHKIAVLI EN GIA NA FISAS OI GIA NA KATHESE…OYLOI EXOUME KEYBORD ALA PROSEXOUME TI GRAFOUME…TIN AEL TO KSANALEO AFISTE TIN STIN PANTA..