Μια εκκλησία

Εκατέβαινα το κατήφορο του αυτοκινητόδρομου, από Κοκκινοτρυμιθία προς την Λευκωσία. Πριν τα φώτα του Απολλώνιου, επρόσεξα την εκκλησία της Αγίας Σοφίας, η οποία ξεχωρίζει που τα άλλα κτήρια της περιοχής.

Μεγάλη τζιαι εντυπωσιακή. Αντάξια τζιαι εφάμιλλη της αντίστοιχης εκκλησίας που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη τζιαι εμετατράπηκε σε τζαμί που τους Οθωμανούς. Ένα κτήριο, σχεδόν όσο εν ένα γήπεδο του μπάσκετ ή όσο εν ένα δημόσιο νηπιαγωγείο ή όσο εν μια δημόσια πισίνα ή ακόμα όσο εν ένα πάρκο με τραμπάλες, παγκάκια τζιαι τσουλήθρες για να παίζουν τα μωρά.

Ένα κτήριο, λοιπόν που θα είναι χρήσιμο στους κατοίκους της περιοχής (τζιαι όι μόνο) κάθε Χριστούγεννα τζιαι κάθε Πάσχα. Ένα κτήριο που μάλλον εστοίχισε εκατομμύρια λίρες.

Λεφτά που σίουρα εν εφκήκαν άμεσα που τες τζίεπες μας, αλλά κατά την γνώμη μου εν πεταμένα τζιαι εμπορούσαν να διατεθούν για χιλιάδες ποιο σημαντικούς τζιαι χρήσιμους σκοπούς, παρά για να χτιστεί μια ακόμα εκκλησία.

Τζιαι τι εκκλησία. Τεράστια τζιαι περιττή. Θυμίζει χτίσματα των σκοτεινών χρόνων του μεσαίωνα. Τότε που οι κληρικοί εχτίζαν μεγάλα κτήρια για να φοιτσίαζουν τζιαι να ελέγχουν τες ορδές του λαού.

Η εκκλησία της Κύπρου, γιατί γεμώνει τον τόπο τεράστιες τζιαι επιβλητικές εκκλησίες; Εν έσιει τι να κάμει τες λίρες τζιαι σιωνώνει τες ποτζεί τζιαι ποδά;

Αν δεν ξέρει τι να κάμει τα λεφτά, ας ρωτήσει τον απλό τον κόσμο τζιαι είμαι σιούρος ότι οι Κυπραίοι εννα της έβρουν πράματα να χτίσει τζιαι να επενδύσει τα λεφτά της.

Μόνο στην περιοχή που ζω, σε ακτίνα δύο χιλιομέτρων, έσιει έξι εκκλησίες. Τζιαι κτίζεται ακόμα μία. Εφτά εκκλησίες δηλαδή σε μια περιοχή που έσιει μόνο ένα πάρκο. Η εκκλησία εν με την ιδέα ότι έτσι επιτελεί κοινωνικό έργο; Κτίζοντας αχρείαστα κτήρια τζιαι κάμνοντας επίδειξη δύναμης τζιαι πλούτου σε μια κοινωνία που η οικονομία της άρκεψε να κρέμεται που μια κλωστή;

Εν νομίζω να είμαι ο μόνος που προβληματίζεται με τούτη τη κατάσταση. Σοβαρά τωρά, πόσοι τζιαι ποιοί παν στην εκκλησία; Τα κλαμπ τζιαι τα μπουζούκια της Λευκωσίας, έχουν παραπάνω κόσμο το Σάββατο την νύχτα, που όσο κόσμο έχουν ούλλες οι εκκλησίες της Κύπρου μαζί, την Κυριακή το πρωί.

Έννα γελάσουν του θεού; Αν ο θεός θωρεί τα ούλλα (όπως λαλούν) εν θωρεί ότι οι εκκλησίες που κτίζουν μινήσκουν όφκιερες;

Για κάποιον που θέλει να έρτει κοντά στον θεό, ο χώρος εν ασήμαντος τζιαι περιττός.

Αν έσιει θεό τζειπάνω, είμαι σίουρος ότι εν τον κόφτει, είτε μια εκκλησία του κτίσουν είτε χίλιες. Είμαι επίσης σίουρος, ότι περιμένει που ούλλους να εν ταπεινοί τζιαι λιτοί. Οι αντιπρόσωποι του στην γη όμως, δεν είναι, τζιαι καλά κάμνει να αλλάξει προσωπικό. Έτσι όπως παν εννα του διώξουν ούλλους τους πελάτες..

39 comments

  1. Το σιειρόττερον ξέρεις ποιον είναι; Ότι τούτες οι τερατώδεις εκκλησιές έν έχουν καμιάν σχέσην με το περιβάλλον, το τοπίον. Αν δείς τες παλιές, έχουν μια σχέση με την αρχιτεκτονική, την ιστορία…τούτες οι νέες, όπως λαλείς, εν αντίγραφα της Αγιάς Σοφκιάς….τζιαι το θέμαν είναι ότι στην Κύπρο ποττέ εν εχτίζουνταν έτσι εκκλησιές, ούτε κάν τον 6ον αιώναν. Το μόνο που εξυπηρετούν τωρά είναι να δείξουν πόσον όμοιοι είμαστεν με τις μαμμές πατρίδες ποτζεί τζιαι ποδά. Τζιαι εν καλά που λαλείς. Οι παπάες μας (τουλάχιστον οι πάνω πάνω, για να μεν γενικεύουμεν) εν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο. Εν άλλης λοής πελάτες που τους ενδιαφέρουν. Ντιβέλοπερς τζιαι ινβέστορς…

  2. homo extremophilus

    Μάλλον κάποιοι που θέλουν να λέγονται “αντιπροσώποι” του λόγου του θεού έχουν παρεξηγήσει τα λόγια του. Πολύ ενδιαφέρον και το απόσπασμα από βιβλίο του Δ. Λιαντίνη για τους “Χριστιανούς” όπως αυτοαποκαλούνται μερικοί: http://www.liantinis.gr/content.php?id=44

  3. “Πιάσατε” το υπονοούμενο;

    Το πρώτο “καρφί” το πέταξε χθες ο Αρχιεπίσκοπος κατά τη διάρκεια τέλεσης του αγιασμού στα εγκαίνια των γραφείων εξυπηρέτησης της Επισκοπής Καρπασίας στη Λεμεσό. “Τα γραφεία αυτά θα αποδίδουν μεγάλο εισόδημα στην Αρχιεπισκοπή, αλλά θα είναι κι ισχυρή οικονομική ενίσχυση για τους συντρόφους”, αστειεύτηκε δήθεν ο προκαθήμενος της Εκκλησίας, “σπέρνοντας τα ζιζάνια που ήθελε” για το θέμα της φορολογίας της εκκλησιαστικής περιουσίας. Σαν να έλεγε, “τι παζαρεύει τώρα η κυβέρνηση, αφού πάντα θα έχει κατιτίς να παίρνει από τις δραστηριότητες της Εκκλησίας”.
    Για να είναι και σίγουρος πως η ατάκα του θα πάει παρακάτω, στράφηκε στους κινηματογραφιστές και ρώτησε. “Πιάνουν τώρα οι κάμερες, δεν είναι…;”.
    Γ.Κ.

    Κωδικός άρθρου: 798768

    ΠΟΛΙΤΗΣ – 09/06/2008, Σελίδα: 12

    —–

    Το μεγαλύτερο κάρφωμα είναι το ξεκάρφωμα..Έλεος…

  4. ελπίζω να τολμήσει τούτη η κυβέρνηση να φορολογήσει την εκκλησιά, κόντρα στην λογική των προηγούμενων κυβερνήσεων που εκλείαν τα μμάθκια τους. ο τελικός στόχος πρέπει να είναι η απαλλοτρίωση της εκκλησιαστικής γης προς όφελος των ακτημόνων όπως ήταν παλιά η θέση του ΑΚΕΛ πριν να αστικοποιηθεί. η λύση του κυπριακού μπορεί να είναι καλή ευκαιρία για τούτον. να απαλλοτριωθεί η εκκλησιαστική γη χωρίς αποζημίωση για λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα.

  5. Μεν ανησυχείς τζαι θα έχουν τζαι οι εκκλησιές στην Κύπρο την τιμητική τους μιαν ημέραν. Όπως την έχουν είδη αρκετές στην Αγγλία που γίνουνται διαμερίσματα τζαι πουλούνται Εφαντάστικες να έσσεις ρετιρέ με τρούλλον; Η επιχείρηση εκκλησιά γενικά δεν πάει καθόλου καλά τελευταία και όχι μόνο στην Κύπρο. Πολλής συναγωνισμός βλέπεις μεταξύ των διαφόρων επιχειρήσεων.
    Αν έσσει Θεό τζαι οι αντιπρόσωποι του στην γη εν οι παπάδες γενικά (καθολικοί, ορθόδοξοι, προτεστάντες κλπ) ε τότε ο Θεός ο δικός μας ας μας λυπηθεί!
    .

  6. Έλατο Χελιδόνι

    “Τότε που οι κληρικοί εχτίζαν μεγάλα κτήρια για να φοιτσίαζουν τζιαι να ελέγχουν τες ορδές του λαού.”

    Πολλά σωστή κουβέντα, τζιαι ισχύει τζιαι που ψυχολογικής πλευράς. Όσο πιο παραπάνω κόπο τζιαι χρήμα επενδύεις πάνω σε κάτι τόσο πιο δύσκολο εν για κάποιον να το αμφισβητήσει.

    Προσωπικά πιστέυκω εν αρκεί απλά η φορολογία, να λιώσουν τζιαι το χρυσό τζιαι να το δώκουν της κεντρικής τράπεζας.

  7. dokisisofi

    “Ένα κτήριο, λοιπόν που θα είναι χρήσιμο στους κατοίκους της περιοχής (τζιαι όι μόνο) κάθε Χριστούγεννα τζιαι κάθε Πάσχα. . ”

    Theoreis oti mia ekklisia einai xrisimi dio fores to xrono? Ok, paso.
    Btw, tin sigkekrimeni ekklisia ektisan ti Rossoi an den kamnw lathos alla EIMAI SIGOURI OTI DEN EINAI EFAMILLI TIS AGIAS SOFIAS TIS KOSTANTINOYPOLIS! KAMIA SXESI! Piges kamia fora?

  8. dokisisofi

    Kai ama einai na forologithei i ekklisia , na katargithoun kai oi epixorigiseis twn kommatwn kai twn neolaiwn tous kai ta ekatomiria pou pernoun gia tis proeklogikes tous ekstrateies. Na forologountai kai oi vouleftes kai oi ipourgoi kai oi proedroi. Oloi isoi apenanti tou nomou!

  9. @ dokisisofi
    Για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ ότι οι εκκλησίες έννεν ποττέ χρήσιμες.
    Όποιος θέλει να προσευχηθεί μπορεί να το κάμει που οπουδήποτε.
    Όπως τζιαι να έσιει όμως, εν αναγκαίο κακό. Έσιει κόσμο που νίωθει καλά αμα τες θωρεί γυρώ του.
    Για να σου απαντήσω όμως, εσύ πόσες φορές πάεις εκκλησία;
    Τζιαι πες εσύ πάεις κάθε Κυριακή τζιαι όποτε έσιει γιορτή.
    Ξέρεις πολλή κόσμο που εν έτσι;
    Εν ξέρω ποιός την έκτισε την εκκλησία, αλλα είμαι σίουρος ότι το σιέρι τους έχουν το μέσα τζιαι οι παπάες μας.
    Ίσως που αρχιτεκτονικής πλευράς να μεννεν η ίδια η αξία της με την Αγία Σοφία.
    Το εφάμιλλη κούκλα μου, είπα το επειδή τζιαι οι δύο εκτιστήκαν έχοντας υπόψην τους ίδιους λόγους.
    Να επιβληθούν του κόσμου τζιαι να εντυπωσιάσουν τις αναίσθητες ορδές του λαού.
    Επίσης τζιαι οι δυο, εκτιστήκαν με επιδικτηκό τρόπο τζιαι χρησιμοποιώντας λεφτά που μπορεί να εχρησιμοποιούνταν καλύτερα αλλού.
    Τα λεφτά της εκκλησίας εν πας την ράσιη μας που φκέννουν. Ούλλοι ξέρουμε ύνταλως εγίνηκε ο μεγαλύτερος επιχειρηματίας της Κύπρου η εκκλησία.
    Ως επιχειρηματίας, πρέπει να φορολογείται. Όπως ούλλοι οι επιχειρηματίες.
    Οι ρε, να τρών οι παπάες πας την ράσιη μας, να ζιούν ζωή τζιαι κότα, τζιαι μεν πιερώνουν τζιαι πουπάνω επειδή ίμιης επιτελούν θεικό έργο.
    Αρχίδια!! Ο Χριστός πότε εκυκλοφόρησε με μερσεντές; Πότε είσιεν ξενοδοχεία τζιαι επιχειρήσεις;
    Αφου εν επιχειριματίες, να τους συμπεριφερτούν σαν επιχειριματίες, έτσι εν το σωστό.
    Τζιαι να γίνουν τζιαι τζίνα που είπες εν τζιαι διαφωνώ.
    Αν τζιαι νομίζω ούλλοι πλερώνουμε φόρους, βουλευτές τζιαι μή.
    Τουλάχιστον τα κόμματα τζιαι οι βουλευτές, εν χώνουνται πίσω που την θεική βούληση.
    Εν γιαυτό που ελέγχουν τον κόσμο οι γερότσουροι, επειδή έσιει κόσμο σαν εσένα που τους υποστηρίζει τζια ι που τους πιστεύεκι.

  10. “Τα λεφτά της εκκλησίας εν πας την ράσιη μας που φκέννουν. Ούλλοι ξέρουμε ύνταλως εγίνηκε ο μεγαλύτερος επιχειρηματίας της Κύπρου η εκκλησία.”

    Mporeis na gineis pio safis?

    Kai gia ta kommata PLIRONEIS me forous file mou,kai oti skata theloun as kamnoun as paradexountai kai skaparadexontai. Gia na fernoun ta kommatopaida ti Vandi sta parti ipodoxis twn protoetwn PLERONEIS ESY file mou, gia to fillomani kathe proeklogikes PLERONEIS ESY file mou, gia ta taksithkia kai ta arforologita twn vouleftwm PALE ESY pianesai koro:ido. As mi milisoume gia to RIK.
    Kai an mia kotziakari thelei na dokei lefta na ktisei mian eklisia esenan pion en to provlima sou? Gia ta somateia, ta mpourdela, ta cafe, ktl tha mporousa ki egw na fonazw giati de goustarw na ta vlepw oute tous flouflides pou einai mesa. Eite polloi eite ligoi. Me eides na lew tipote? Dimokratia exoume kai oti thelei okathenas kamnei. Kai i Agia Sofia einai ena mnimeio efamillo tou opoiou oute ipirkse oute tha iparksei.
    Kai an katalava kala “koukle mou” se enoxlei i iparksi thriskeftikwn mnimeiwn en genei. Na ksekinisoume na katedafizoume? Na min ekdidontai adeies oikodomis? Na pirovolountai oi xtistades? Kai poia mnimeia egkrineis?

    Kai ;oso gia ti latreia kai tin anagki tis, egw den mporw moni mou na prosefxomai. Thelw voithia. Aisthitiki, kataniktiki, thelw mousiki, thelw atmosfaira, kai opws emena alloi. Giati dld na mou valeis kkerfiou na kleistw sena domatio? Eisai kanenas goumenos kai gw to kaloirin? en ekatalava….

  11. δοκισίσοφη εν παράδοξο πως συνδυάζεις τες αντι-εξουσιαστικές σου εξάρσεις με την γενικά συντηρητική σου κοσμοαντίληψη. δηλαδή που την μιαν είσαι εναντίον του πολιτικού συστήματος που την άλλη εν δέχεσαι να σου θίξουν το χουντικό τρίπτυχο πατρίς-θρησκεία-οικογένεια. μάλλον εν αφελείς όμως οι συχνές σου αντιδράσεις

  12. Κάτι μου λαλεί ότι εφάτζισε σου κανένα αγιαμιστήρι πας την κκελλέ τζιαι χάννεις σταθμούς..
    Γενικά οι απόψεις σου εν ασυνάρτητες,αλλα τούτη τη φορά επαραέκαμες το.
    Το ότι εν γουστάρω να πλερώνω για τους παπάες, σημαίνει ότι γουστάρω να πλερώνω για ούλλους τους άλλους;
    Ο Γρηγόρης εκάλυψε με αρκετά..
    Ααχχχ….
    “Το όπιο του λαού, έχει πάρει στο λαιμό του πολλά πρεζάκια..” – Τζίμης Πανούσης

  13. ;Etsi etsi meiwste enan anthropo gia na midenistoun aftomata kai oi theseis tou

    kanena triptixo den timw re Gregory (idios to trito skelos), apla epishmainw tis antifaseis s;afta pou legontai. Exw to pronomio na min aniko pouthena kai se kanena kai tipote de desmevei tin eleftheri mou skepsi.
    Kai parallila i antidrash mou kai edw antieksousiastiki einai kathos einai i eksousia pou milise diastomatos ipourgou oikonomikwn. Ligous mines tha me akouges na eksapolio midrous kai enantion tou Pafiou.

    Kai den prokeitai pote na xeirokrotisw kanena Tzosoua otan kathetai kai leei malakioules gia na ginei arestos stous (pampollous) ipoloipous pou tis lene. Einai gnosto oti kate tetoioi aforismoi einai diavatiria.

    Ate den asxoloumai giati ekatalava oti tha akolouthisei laspi se prosopiko epipedo kai afto simenei oti epi tis ousias ta epixeirimata mou den palevontai. Nenikika!

    (xairetismata loipon stin eksousia)

  14. Kati telefteo pou ksexasa.
    “Το ότι εν γουστάρω να πλερώνω για τους παπάες, σημαίνει ότι γουστάρω να πλερώνω για ούλλους τους άλλους?”

    Den plhroneis gia tous papades file mou kai an goustareis na pleroneis ta kommata kai laleis kai xalali einai alli ipothesi. Antieksousiastikos logos pantws den einai. Kai to ksereis.

  15. Ο καθε ενας εχει τις δικες του αποψεις τις οποιες πρεπει να σεβαστουμε..Η Δοκισισοφη εχει επιχειρηματα αλλα και να μην ειχε ειναι η αποψη της.Δεν θα αξιζε να γραφει καποιος κατι και να τρεχουμε ολοι να συμφωνησουμε..Θα ηταν χαζο..
    Προσωπικα θεωρω οτι ο ρολος της εκκλησιας εν αλλος τζαι οχι να χτιζονται συνεχεια εκκλησιες…
    Δοκισισοφη ΣΕ ΠΑΩ!!!

  16. O sinepis stis apopseis tou Grigoris:

    |Ο/Η gregoris άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας “Ντιγκ-νταγκ-ντογκ”:

    πολλά σωστά τα σχόλια σου στον λεξι πένητας, εν τζίνα που με εφέραν δαμε…
    ενδιαφέρον το σκηνικό τζιαι στο μπλογκ σου, δεν θα σχολιάσω ακόμα τίποτα αλλά θα σε βάλω λινκ στο δικό μου τζιαι θα σε θκιαβάζω με την ησυχία μου στο άμεσο μέλλον
    γρηγόρης

    Ανάρτηση από τον/τη gregoris στο ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΑ ΚΙ ΟΡΙΑΚΑ τη 9 Δεκέμβριος 2007 4:52 πμ “

  17. dokisisofi to blog sou en to epolloparakolouthisa telika yiati apoksenosan me oi diafores paremvaseis sou se alla blogs to telefteo diastima. telika i proti thetiki entiposi (pou eshimatisa yia sena) itan veviasmeni. epi tis ousias, i eksousia tis ekklisias ine heiroteri apo aftin tou kratous yiati den ehei kamian politiki nomimopoiisi tze leitouryei se antidrastika-skotadistika ideoloyika plesia. stin kipro malista i eksousia tis ekklisias ine pithanotata loyo yeoktisias tze kefalaiou meyallitteri pou tzini tou idiou tou kratous

  18. Αν θεωρείς τα πράματα που λαλώ, μαλακιούλες, δικαίωμα σου.
    Αν επίσης θεωρείς ότι μιλώ έτσι για να γίνω αρεστός, πάλε δικαίωμα σου.
    Σε ούλλα που είπες όμως, δεν έσιεις ΕΝΑ, τουλάχιστον ΕΝΑ βάσιμο τζιαι λογικό επιχείρημα του γιατί έχω λάθος.
    Μιλάς σάννα τζιαι εφκάλαν σε που ναφθαλίνη, με απόψεις του περασμένου αιώνα.
    Το ότι κάθεσε τζιαι χρησιμοποιείς παράξενες λέξεις για να εντυπωσιάζεις τον κόσμο που εν καταλάβει, εν σημαίνει ότι έσιεις τζιαι άποψη.
    Γενικά σε ούλλα σου τα κόμεντ, διαφωνείς με ούλλους τζιαι με ούλλα, τζιαι επιχειρηματολογείς ανούσια τζιαι ασυνάρτητα.
    Έλα όπως ούλλοι,τζιαι φέρε ενα επειχήρημα σωστό, μίλα με λογική τζιαι συνοχή τζιαι εννα δείς ότι οι απαντήσεις εννα εν καλύτερες.
    Διαφωνώ με την άποψη σου σε πολλά πράματα, χωρίς να έχω τίποτε προσωπικό, εκνευρίζει με το γεγονός ότι παίζεις την έξυπνη τζιαι θεωρείς τον εαυτό σου ανώτερο.
    Σκέφτου μόνο σε πόσα κομμέντ σου, γράφεις την άποψη σου τζιαι πουκάτω γράφεις για το πόσο έξυπνη τζιαι πόσο καλή είσαι (κάμνω λάθος;;; τσιάκκαρε το μπλόγκ της δασκαλούας)
    Στο θέμα της εκκλησίας, το μόνο που καταλάβω που τζίνα που λαλείς εν ότι επιμένεις να πιερώνουμε τζιαι για τους παπάες, αφου πιερώνουμε για ούλλους τους άλλους.
    Πιάστον “Πολίτη” τον σημερινό, τζιαι δε πόσα πιερώνουμε χορηγία στους παπάες τα τελευταία 30 χρόνια.
    Δε επίσης τι ανταλλάγματα έπρεπε να έχουμε, αλλα καμία κυβέρνηση εν είσιεν τα αρχίδια να τους τα ζητήσει.
    Όπως πιερώνουν φόρους τα καφέ για να πιέννουν να ρουφούν καφέ οι γκομενίτσες τζιαι τα τιτίλλια, έτσι να πιερώνουν φόρο τζιαι οι παπάες για να έχουν ξενοδοχεία τζιαι αππάρτμεντς.
    Ξύπναααα ρεεεεε!!!!!!!!!
    ΕΝ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ, ΕΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ!!!
    ΑΠΛΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ ΦΟΡΟΥΝ ΡΑΣΑ!!

  19. “Για κάποιον που θέλει να έρτει κοντά στον θεό, ο χώρος εν ασήμαντος τζιαι περιττός.

    Αν έσιει θεό τζειπάνω, είμαι σίουρος ότι εν τον κόφτει, είτε μια εκκλησία του κτίσουν είτε χίλιες. Είμαι επίσης σίουρος, ότι περιμένει που ούλλους να εν ταπεινοί τζιαι λιτοί. Οι αντιπρόσωποι του στην γη όμως, δεν είναι, τζιαι καλά κάμνει να αλλάξει προσωπικό. Έτσι όπως παν εννα του διώξουν ούλλους τους πελάτες..”

    Ρησπεκτ.
    Ο Θεός εν αγάπη. Τζαι η αγάπη εν η πραμάθκεια του. Το είδος της αγάπης που ούτε πουλιέται ούτε γοράζετε. Χωρίς ανταλλάγματα και αλισβερίσια. Τζαι τούτον εν ο σκελετός του Χριστιανισμού (τζαι τόσων άλλων θρησκειών). Τωρά πάνω στην ανάπτυξη, κάποιοι φκαίνουν εκτός θέματος τζαι χάνουν την ουσία πυροδοτώντας την ύλη.

    Αφού όμως επιλέγουν να καταπιάνονται με την ύλη τζαι να έχουν άποψη για το σε ποιά τράπεζα θα πρέπει να καταθέτει ο Κυπριακός λαός το εισόδημα του, ποιά τράπεζα πρέπει να πουληθεί σε ποιά, ποιά χωράφκια θα μπουν στην οικιστική ζώνη τζαι ποιά όι… Ας μεν πληρώνουν φόρους εν πειράζει, τζαι αντ’αυτού να μεν γυρίζουν δίσκους στην εκκλησία υπερ ανεγέρσεως της άλλης εκκλησίας ή υπερ του φιλόπτωχου της ίδιας εκκλησίας ή δια την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους συνανθρώπους στην Ζιμπάπουε… λαϊκιστή “σιέριν πούγκα τους”

  20. Lissiasma re lissiasma kai misos!
    Agori mou otan den exeis humor kai den ksereis ti simenei aftosarkasmos kai an den katalavaineis ta epixeirimata mou (tha ithela na ginosoun sigkekrimenos para na tsouvaliazeis ola osa exei pei ena anthropos kai na rixneis laspi mpas kai eksafanistei kai se afisei isixo na alliloxeirokrotiesai me ta filarakia sou.
    Etsi eimai egw apo gennisimiou mou. Antidrastiki. Gia allous provlimatiki. Kai aporo. Emena de me anexeste giati exw alli apopsi apo ti diki sas (an kai apo tin ermineia sou gia mena idean den exeis ti pistevw kai ti eimai) kai gi afto prepei na kaw sto pir to eksoteron, na me vgalete trelli, maniaki ktl . Pos mporeite na fonazete tote enantion tou ethnikismou kai tis misallodoksias kai tis epanaproseggisis, eseis, antropoi pou otan akoustei mia alli apopsi, vgazete me methodevmeno tropo ton allo axristo kai trello kai tou fortonete pragmata pou dne exei pei. Afti einai i diallaktikotita sas. Agapiste prota ton eafto sas kai tous allous (otan agapas ton eafto sou de fovasai to “allo”) kai meta agapiste kai to kseno. Alla oxi dio metra kai dio stathma.
    Kai toulaxiston egw kanw dialogo sta diafora blogs kai me atoma pou kseroun na kanoun, alote ligotero allote perissotero. Esy allo apo ena “sigxaritiria”, kai “bravo” den exeis na grapseis.

    Alla kakws asxoloumai me enan anthropo pou to mono pou katalave einai oti “Στο θέμα της εκκλησίας, το μόνο που καταλάβω που τζίνα που λαλείς εν ότι επιμένεις να πιερώνουμε τζιαι για τους παπάες, αφου πιερώνουμε για ούλλους τους άλλους.”

    a) na pieronoume? pws? pote eipa tetoio prama? oute iper tis mi forologisis eimai, pienne des ti egrapsa edw kai allou. kai ti ennoeis na pierronume kai pote simfonisa egw me afto?
    b) egw eipa GIATI EN FONAZETE KAI GIA TA EKATOMIRIA POU DIA TO KRATOS STA KOMMATA GIA TIS PROEKLOGIKES TOUS EKSTRATEIES ? se kamia periptosi den eipa na dexesai na plironeis.

    eisai toso xazos i tetoia propaganda sou emathan na kaneis?
    Elpizw to prwto.

    EIMAI POLLA KALI ENNEN?

  21. @
    -apotassesai ti dokisisofi?
    (Grigoris)- apotaksamin
    -apotassesai ti dokisisofi?
    (Grigoris)-apotaksami
    apotassesai ti dokisisofi?
    (Grigoris)-apotaksamin.

    ok

    tora ftise 3 fores kai tarakse pou ton topo sou

    oi filoi sou se sigxoresan kai se paizoun kai pali

  22. @ Dokisisofi

    Νομίζω εδώκαμε σου αρκετή σημασία.
    Εν έχω λόγο να σου αποδείξω τίποτε, μπορείς να γυρίζεις τα μπλόγκ τζιαι να με κατηγοράς όσο θέλεις.
    Όσοι με διαβάζουν, ξέρουν τες απόψεις μου τζιαι απο ότι καταλαβαίνω, οι παραπάνω εν έχουν κάτι κακό να πούν.
    Αν θεωρείς ότι δαμέσα εν μόνο οι παρέες μου τζιαι κάμνουν μου πίσκαλα για να νίωθω ωραία, πάλε καλά, γνώμη σου.
    Σημείωσε ότι που τον πυρήνα των Κυπριακών μπλόγκ, η μόνη που τσακκώνετε με τον κόσμο είσαι εσύ.
    Στον μικρόκοσμο σου, εσύ περιγράφεις το ως “αντιδραστική”.
    Για τον υπόλοιπο κόσμο γλυκία μου, είσαι απλά κομπλεξική.
    Καλά να περνάς…τζιαι να μεν χαθούμε..τωρα που γνωριστήκαμε.

  23. Όσοι με διαβάζουν, ξέρουν τες απόψεις μου τζιαι απο ότι καταλαβαίνω, οι παραπάνω εν έχουν κάτι κακό να πούν.

    afti einai i epidioksi twn parapanw anthropwn emis eksairoumenis. Emena skasila mou. Kai btw afou ki esi pote den eipes kati antitheto me afta pou pistevoun. Den einai logiko.
    Eimai sigouri oti anthropoi san esena stin Kipro exoun lampro mellon.
    San emena pali….
    ftou ftou ftou

  24. etsi etsi…”opoios tsakwnetai stin Kipro ton lene trello”, .”stin Kipriaki simea prepei na grafei kai to “oussou na perasoume” (G.Mikellidis).

    eides pou sou ta’lega? exeis lampro mellon! Oloi se simpathoun , me kanenan de tsakonesai kai skorpas sigxaritiria kai bravo aploxera! ase de tora pou me exeis kai exthro…. yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay!

    (pos mou irthe kai evala sigma simera?)

  25. στο λινκ (click on the username) μπορείτε να δκιαβάσετε τις ομοιότητες και τις διαφορές της εκκλησία από τα νυχτερινά κέντρα!

    εν έχουν τζαι πολλές διαφορές…

  26. Μπαίνω κατευθείαν στο θέμα:

    Ρωτήσαμε μια ημέρα το Γέροντα για το εξής πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε:
    Γέροντα, μας λέτε συνέχεια να έχουμε καλό λογισμό. Θα σας πούμε όμως μια περίπτωση , για να δούμε τι μας συμβουλεύετε να απαντούμε . Έρχονται μερικοί άνθρωποι και μας λένε:
    – Ο τάδε ιερέας παίρνει πολλά λεφτά από τα μυστήρια , ο τάδε καπνίζει πολύ τσιγάρο στα καφενεία, ο άλλος λένε πως είναι ανήθικος και γενικά βγάζουν ένα δριμύ κατηγορητήριο εναντίον των κληρικών και μάλιστα παρουσιάζουν μαζί και αποδείξεις των όσων λένε. Σε αυτούς τους ανθρώπους τί μπορούμε να λέμε;
    Τότε ο Γέροντας άρχισε να μας λέει:
    – Γνώρισα εκ πείρας ότι σε αυτή τη ζωή οι άνθρωποι είναι χωρισμένοι σε δύο κατηγορίες. Τρίτη δεν υπάρχει, ή στη μια θα είναι ή στην άλλη. Η μια ,λοιπόν, κατηγορία των ανθρώπων μοιάζει με τη μύγα. Η μύγα έχει την εξής ιδιότητα: να πηγαίνει πάντα και να κάθεται σε ό,τι βρώμικο υπάρχει. Για παράδειγμα, αν ένα περιβόλι είναι γεμάτο λουλούδια, που ευωδιάζουν, και σε μια άκρη του περιβολιού κάποιο ζώο έχει κάνει μια ακαθαρσία , τότε μία μύγα, πετώντας μέσα σε αυτό το πανέμορφο περιβόλι, θα πετάξει πάνω από όλα τα άνθη και σε κανένα δεν θα καθήσει. Μόνο όταν δει την ακαθαρσία , τότε αμέσως θα κατέβει να καθήσει πάνω σε αυτήν και θα αρχίσει να την ανασκαλεύει, αναπαυόμενη στη δυσωδία που προκαλείται από το ανακάτεμα αυτό. Και δε θα ξεκολλά από εκεί.
    Αν τώρα έπιανες μια μύγα, και αυτή μπορούσε να μιλήσει και τη ρωτούσες να σου πει μήπως ξέρει αν πουθενά υπάρχουν τριαντάφυλλα, τότε εκείνη θα σου απαντούσε πως δεν γνωρίζει καν τι είναι αυτά. « Εγώ, θα σου πει , ξέρω πού υπάρχουν σκουπίδια, τουαλέτες, ακαθαρσίες ζώων , μαγειρεία, βρωμιές » . Η μια λοιπόν μερίδα ανθρώπων μοιάζει με τη μύγα. Είναι η κατηγορία των ανθρώπων που έχει μάθει πάντα να σκέφτεται και να ψάχνει να βρει ό, τι κακό υπάρχει , αγνοώντας και μη θέλοντας ποτέ να σταθεί στο καλό.
    Η άλλη κατηγορία ανθρώπων μοιάζει με τη μέλισσα. Η ιδιότητα της μέλισσας είναι να βρίσκει και να κάθεται σε ό,τι καλό και γλυκό υπάρχει. Ας πούμε, για παράδειγμα, πως σε μια αίθουσα, που είναι γεμάτη ακαθαρσίες έχει κάποιος τοποθετήσει σε μια γωνία ένα λουκούμι. Αν φέρουμε εκεί μια μέλισσα, εκείνη θα πετάξει και δεν θα καθήσει πουθενά έως ότου βρει το λουκούμι. Και μόνον εκεί θα σταθεί.
    Αν πιάσεις τώρα τη μέλισσα και τη ρωτήσεις πού υπάρχουν σκουπίδια, εκείνη θα σου πει ότι δεν γνωρίζει. Θα σου πει « εκεί υπάρχουν γαρδένιες, εκεί τριανταφυλλιές, εκεί θυμάρι, εκεί μέλι, εκεί ζάχαρη , εκεί λουκούμια » και γενικά θα είναι γνώστης όλων των καλών και θα έχει παντελή άγνοια όλων των κακών. Αυτή είναι η δεύτερη ομάδα, των ανθρώπων εκείνων που έχουν καλούς λογισμούς και σκέπτονται και βλέπουν τα καλά.
    Όταν σε ένα δρόμο βρεθούν να περπατούν δύο άνθρωποι , οι οποίοι ανήκουν στις δύο αυτές κατηγορίες, τότε, φτάνοντας στο σημείο εκείνο όπου ένας τρίτος έκανε την « ανάγκη » του, ο άνθρωπος της πρώτης κατηγορίας, θα πάρει ένα ξύλο και θα αρχίσει να σκαλίζει τις ακαθαρσίες.
    Όταν όμως περάσει ο άλλος , της δεύτερης κατηγορίας, που μοιάζει με τη μέλισσα, προσπαθεί να βρει τρόπο να τις σκεπάζει με χώμα και με καμιά πλάκα, για να μην αισθανθούν και οι άλλοι περαστικοί τη δυσωδία αυτή ,που προέρχεται από τις βρωμιές. Και κατέληξε ο Γέροντας:
    – Εγώ σε όσους έρχονται και μου κατηγορούν τους άλλους και με δυσκολεύουν – τους λέω αυτό το παράδειγμα και τους υποδεικνύω να διαλέξουν σε ποια κατηγορία θέλουν να βρίσκονται και αναλόγως να ψάξουν να βρουν και τους ανάλογους ανθρώπους της κατηγορίας τους.

    Από το βιβλίο « ο Γέρων Παϊσιος »
    Ιερομόναχου Χριστοδούλου
    Αγιορείτου
    Αγιον Όρος

  27. @ Antidrasi25

    Το σύστημα φίλε μου, εν ζωντανός οργανισμός.
    Ξέρει να επιδιωρθώνει τα ρύγματα του αλλα καλύτερα που ούλλα, ξέρει να δημιουργεί αντικείμενα τζιαι ανθρώπους που να προλαμβαίνουν τες αντιδράσεις, τους υποψιασμούς τζιαι τη λογική σκέψη.
    Δηλαδή, επειδή η εκκλησία ξέρει ότι εννα έρτουν κάποιοι να αμφισβητήσουν τες λογικές τζιαι τες πράξεις της, έπλασε κάποιες ιστορίες τζιαι κάποιους ανθρώπους (έπλασε ανθρώπους όι με την φυσική έννοια αλλα με την νοητή) τζιαι πασάρει τες του κόσμου.
    Δηλαδή τζιαμέ που εννα έρτεις εσύ να ρωτήσεις “Καλά ρε πελλέ, κάτι εν πάει καλά με τους παπάες” έρκεται ο Πάτερ Παήσιος (με την υπέρλαμπρη σοφία τζιαι αγνότητα του) τζιαι λαλεί σου “Κάτσε στα βραστά σου τζιαι μεν υποψηάζεσε τίποτε, εν ούλλα εντάξει. Αν συνεχίσεις να ρωτάς ΛΟΓΙΚΕΣ ερωτήσεις, είσαι σαν την μούγια που κάθετε πας τα σκατά”.
    Έτσι όσους εκάμαν πλυσή εγκεφάλου που τον τζιαιρό που ήταν μιτσιοί, τζιαι πλέον φοούνται να αμφησβιτήσουν ότιδήποτε, κάθουνται τζιαι χρησιμοποιούν τα παραμύθκια του κάθε παπά, για να δικαιολογήσουν την απραξία τζιαι τον φόβο τους.
    Ξυπνάτε τζιαι δέτε την αλήθκεια μες τα μάθκια, ο κόσμος εν χωρίζεται σε κατηγορίες με μούγιες.
    Ο κόσμος χωρίζεται σε κεφαλαιοκράτες επιχειρηματίες με ξενοδοχεία τζιαι επιχειρήσεις, τζιαι σε απλό κόσμο που προσπαθεί να φκάλει τρείς μπακκήρες για να επιβιώσει την επόμενη μέρα.
    Αν εγώ που θωρώ τα λάθη τζιαι τες αδικίες τζιαι ρωτώ τον κόσμο να μου πεί τι πάει λάθος, τζιαι προκαλώ τον να δεί τον κόσμο που τα μάθκια μου, αν εγώ λέω, θεωρούμαι μούγια τζιαι οι υπόλοιποι μέλισσες, τότε ίσως ο κόσμος μας να πρέπει να αλλάξει που τα σκατά, επειδή οι μέλισσες φαίνεται εκολλήσαν μες τα μέλια τζιαι αρνούνται να δούν την πραγματικότητα.
    Ο ίδιος ο Χριστός (που για τζίνον φωνάζουν όλοι αυτοί, τζιαι που σκοτώνουν στο όνομα του) είπε, μεν θυσαυρίζετε πάνω στην γή αλλα να θυσαυριζετε πάνω στους ουρανούς.
    Τούτος ο Παίσιος, εν εθκίαβαζε καλά την βίβλο του φαίνεται.

  28. Φίλε τα πράγματα με την Εκκλησία στην Κύπρο είναι πολύ ‘’ …’’. Και εγώ σε πολλά πράγματα διαφωνώ με τις πράξεις τους. Δυστυχώς αρκετοί από αυτούς που αντιπροσωπεύουν την Εκκλησία δεν είναι και ότι καλύτερο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μη έχοντας κάτι άλλο να κάνουμε, να κρίνουμε τους άλλους (ανήκω και εγώ σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων) και να σχολιάζουμε τα διάφορα ‘’σκάνδαλα’’ της Εκκλησίας, εξάλλου μόνο αυτά πουλάνε γι’ αυτό και προβάλλονται από τις τηλεοράσεις.

    Πόσες φορές ακούσαμε για διάφορες δωρεές που έχει κάνει η Εκκλησία; Πολύ λίγες! Αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους. Πρώτον δεν πουλάει, γιατί θεωρούμε ότι είναι καθήκον Εκκλησίας να το κάνει, άρα δεν μας προκαλεί και τόσο το ενδιαφέρον. Ο άλλος λόγος είναι ότι αυτοί που κάνουν τις δωρεές, το κάνουν κρυφά, γιατί έτσι πρέπει. Δεν θέλουν να ξέρουμε ότι το τάδε μοναστήρι στέλνει χρήματα στην Νότιο Αφρική για να χτιστούν οικοτροφεία ή για να έχουν τα παιδία να πιούν ένα ποτήρι γάλα. Έτσι πρέπει να λειτουργούν οι δωρεές και καλά κάνουν αυτοί που το κάνουν με αυτόν τον τρόπο γιατί υπάρχει και η άλλη κατηγορία δωρεών, που όλοι μας καταλαβαίνουμε τον σκοπό της.

    Κάτι άλλο που θέλω να αναφέρω είναι ότι όσο κατηγορούμε όλους αυτούς, κάνουμε κακό στον εαυτό μας και όχι σε αυτούς. Εμείς έχουμε καθήκον να βλέπουμε τον εαυτό μας και να προσπαθούμε μέρα με την μέρα να γινόμαστε καλύτεροι, για εμάς και όχι για τους άλλους. Ωραίο πράγμα να πουλούμε μούρη!

    Έρχομαι σε προσωπικό επίπεδο και σε ρωτάω κατά πόσον γνωρίζεις ή έχει διαβάσει για την ζωή του Γέρων Παϊσιου; Αν γνώριζες, τότε θα μιλούσε με περισσότερο σεβασμό και δεν θα έλεγες όλα αυτά γιατί θα ήξερες πως έζησε αυτός ο άνθρωπος.

    Κάτι τελευταίο και συγνώμη αν κούρασα κάποιους.

    Το μεγαλύτερο, προνόμοιο να πω; της Εκκλησίας του Χριστού είναι η Ελευθερία. Είσαι ελεύθερος και είμαστε ελεύθεροι να διαλέξουμε ότι μας αρέσει.
    Το τευλευταίο, η φράση “πίστευε και μη , ερεύνα” σημαίνει πιστεύει ,δεν πιστεύει κάποιος πρέπει να ερευνά για να μαθαίνει την αλήθεια και αυτό είναι που δηλώνει η Ορθόδοξη Εκκλησία.

  29. Καλά ρε φίλε μου, με την ίδια λογική εσύ που ξέρεις ότι κάμνει δωρεές η εκκλησία;
    Αφου κάμνει το κρυφά!
    Εν τέλει, το πρόβλημα έννεν τούτο. Το πρόβλημα εν η ξεδίαντροπη, επίδειξη που κάμνει η εκκλησία, ξοδεύοντας λεφτά σε λούσα, ενώ το βασικό της κύρηγμα εν η λιτότητα τζιαι η σεμνότητα.
    Εν έκρινα τον γέροντα τζιαι για να είμαι ειλικρινής ολίγον με ενδιαφέρει το πως έζησε.
    Φέρνω γνώμη στην “παραβολή” που μας έβαλες τζιαμέ.
    Η ελευθερία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ (ΤΖΙΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ).
    Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΖΙΑΙ ΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΖΙΑΙ ΘΕΟΥΣ.
    Εν είσαι ελεύθερος επειδή αφήννει σε ο θεός.
    Μούρη εν πουλώ εγώ τζιαι εσύ, μούρη πουλούν οι γερότσουροι που κάθε μιαν τζιαι θκυο εν στα νεα να μας πουν τα λάθη μας τζιαι να κρίνουν το εθνικό μας φρόνημα.
    Προκαλούν με τζιαι κρίνω τους, εν αποφάσισα να κολλήσω της εκκλησίας.
    Όπως τζιαι να έσιει, μια φωνή μέσα σου, ξέρει το πως έχω δίκαιο.
    Ξεκόλλα τζιαι δε την ζωή όπως πρέπει τζιαι μεν φοάσε αιώνιους αφορισμούς, ξέρεις το ότι μες τούντην ιστορία κάτι βρωμά.
    Εν έχω να πώ κάτι άλλο.

  30. @dokisisofi

    Efkalen i ekklisia lefta panw stin rashi sou? Pws? Anaggasen se kanenas na kameis thriskeftiko gamo? na anafkeis keria? ohi fysika.

    Anaggasen se kanenas na kameis banking me tin Elliniki Trapeza? Na pineis Keo? En polla efkolo antanaklastiko na mas ftain oi plousioi dioti emeis eite den ta ekataferamen eite ehoumen parapona i prepei na ftexoumen kapion gia tin adikia pou yparhei stin zwi. Oute ego simfono me tis katahriseis tis ekklisias jie tous megalous naous alla EN DIKA TOUS LEFTA oti theloun as ta kamoun. sigoura i kakodiahirisi en megalo provlima, opos jie i ellipsi diafanias, jie i diatrites eklogikes diadikasies tis alla den einai touton to thema.

    Fysika mporeis na peis pws i ekklisia ta diaheirizete sto onoma tou “hristianeponymou pliromatos” alla posoi pou emas eimasten hristianoi gia na kamoume claim?
    H ekklisia opos kai oloi tis oi organismoi (pou einai nomika prosopa) forologounte, kai dinoun kai merisma. Theleis lefta tis ekklisias? gorase metohes tis ellinikis…

    (to provlima en pas tin forologisi tis gis alla ennen toso aplo).
    Efantastikes omos na sikothei i ekklisia jie na pei “assihtir oi prosfyges pou en se synoikismous tis ekklisiastikis periousias, assihtri jie oi mathites pou ta lykeia pou ektisen oi ekklisia?’

    na katigormouen en i pio efkoli asholia. kai giati apallotriosi tis ekklisiastikis gis parakalo kai ohi tis strakkas tou papadopoulou?

  31. Τωρά για να καταλάβω, εσύ συμφωνείς η διαφωνείς;

    Η εκκλησία αγαπητέ μου έκτισε την περιουσία της, επειδή εν της συμπεριφέρουνται οι κυβερνήσεις όπως συμπεριφέρουνται σε ούλλους τους επιχειρηματίες.
    Επίσης επι καιρό κατοχής (τζιαι Οθωμανικής τζιαι Εγγλέζικης) η εκκλησία ήταν αφορολόγητη.

    Άρα όσα χρόνια οι προγόνοι μας, επροσπαθούσαν να επιβιώσουν, η εκκλησία έκαμνε λίρες πας την ράσιη τους σωστά;

    Αμα τούτο εν υγειής ανταγωνισμός για σένα τζιαι εν πρέπει να αντιδρούμε, πάω πάσο, ότι μας κάμουν χαλάλι μας.

    Η κουβέντα μες τες κεό τζιαι τες τράπεζες εν άκυρη.

    Λεφτά πας την ράσιη μας, φκάλλει επείδη στα μάθκια του φοροθέτη κράτους, η εκκλησία εννεν το ίδιο με εμάς.

    Το πρόβλημα μου εν η υποκρισία, ας τα τριφτούν τα ριάλλια τους, εν ανάφερα πούποτε πως θέλω έστω τζιαι ένα σελίνι που τες λίρες τους.

    Μικροαστός έννεν τζίνος που παραπονιέται για την κατάντια της κοινωνίας, μικροαστός εν τζίνος που θεωρεί ότι εν στην θέση που είναι επειδή αξίζει του. Στην προκειμένη, εν λάθος σου να θεωρείς ότι η εκκλησία εν ο αποδοπομπαίος τράγος. Η εκκλησία εν ένας επιχειρηματικός οργανισμός, που επειδή έκαμεν τα πλακάκια με τες ενίωτε κυβερνήσεις, απέφευγε να πλερώνει σωστά τζιαι νόμιμα τους φόρους που της αναλογούν. Τζιαι τούτη η ανοχή σου, κάμνει τους πλούσιους ποιό πλούσιους τζιαι εσένα ποιο δεκτικό τζιαι παθητικό.

    Η εκκλησία πρέπει να πλερώσει αναδρομικά ότι χρωστεί.
    Η εκκλησία πρέπει να πλερώνει όπως πλερώνουν ΟΫΛΛΟΙ οι επιχειρηματίες.
    Η εκκλησία πρέπει να αλλάξει το όνομα της σε “Εκκλησία ΛΤΔ” τζιαι κανεί να μας περιπαίζει ότι κάμνει έργο του θεού.

    Τέλος να παραιτήσουν οι παπάες να φκαίννουν να κλαίουνται, δημιουργούν περιρέουσα ατμόσφαιρα τζιαι έσιει κόσμο που τους πιστεύκει τζιαι φκαίνει τζιαι υποστηρίζει τους.

    Το πρόβλημα το μεγάλο εν ότι η εκκλησία εν επιχειρηματικός γίγαντας, τζιαι υπόκειται σε νόμους μικρού θρησκευτικού-φιλανθρωπικού ιδρύματος.

    Κουτσία καθαρισμένα ρε, εν τζιαι είσαστε μωρά, με το να λαλώ να φορολογήσουν την εκκλησία, εν λαλώ να μεν φορολογήσουν τον Α ή τον Β επειχηρηματία.
    Εννοώ ούλλους, απλά το άρθρο τουτο ασχολείται με την εκκλησία. Ούφφου…

  32. epeidh ego jeino pou efkala pou to post en oti kathgorhte h ekklhsia ths kyprou giati xtizei megales ekklhsies je oxi mitsies h ka8olou je den dinei lefta h je gh gia thn anapty3h ton neon enna milhso gia touto
    Apo oti fenete o filos pou egra4e to post eide thn sygkekrimenh ekklhsia mono pou ton aftokinhtodromo je en eperase pou konta oute moizei na perase konta pou allh ekklhsia dioti 8a eixe prose3ei oti dipla pou tis ekklhsies yparxoun ai8ouses stis opoies ginonte kathxhtika je eftyxos oxi me e8nikistiko skopo h periexomeno, opos eixan 3ekinhsei prin kamia 50etia. Tora gia to oti menoun adeies sygnomh pou 8a sto po alla nai gemizoun oi ekklhsies pano kato 90% ka8e kyriakh mias je eimai pou ta atoma pou 8elo na ekklhsiazoume ka8e kyriakh giati sthn ekklhsia mporo na prosefxoume kalytera. Omos gia to an xreiazete tosa lousa o 8eos? sigoura oxi.
    Oso gia tous forous je tis epixorhghseis apo4h mou einai oti nai prepei na forologeitai h ekklhsia. Opos o firfirhs ypedei3e mono pano sthn gh den mpainei foros pou omos 8a prepei na mpainei e3eroumenou ton sygkekrimenon perioxo pou einai ktismena sxoleia kai synoikismoi. To oti en epixeirhmatikos organismos tis epixeirhseis tis sygkekrimenes egorasen tes h ekklhsia otan aftes eixan provlhmata kai me skopo na mhn apoly8oun oi ergates ton eterion afton kai den pistevo pos prepei na kleisoun oi epixhrhseis aftes dioti erxete 3eno synalagma sthn kypro (e.g KEO kai tsimenta pou e3agonte) kai apo th stigmh pou forologounte xrhmata katalhgoun kai sta tamia ths kyvernhshs, oso gia thn emplokh ths eklhsias ston trapeziko tomea nomizo en polla megalo la8os pou egine je eimai anti8etos alla pou thn allh shmera poios agorazei trapeziko meridio?enna to dokeis se 3enous? en vlepoume ti ginete? Parakato 8a rothsei kapoios “kala je pos fkaloun tosa rialia hnta pou ta kamnoun?” en gnosto oti yparxoun polla idrymta pou dhmiourgh8hkan kai xorhgountai apokleistika apo mhtropoleis kai thn ekklhsia ka8os je thn yposthri3h se ierapostolika idrymata idietera sthn afrikh apo thn ekklhsia ths kyprou kai as elpisoume poly syntoma na dhmiourgh8ei kai afto to tameio gia tous iereis kai na mhn plhronontai apo thn kyvernhsh alla apo thn ekklhsia. oso gia tis ekklhsies sthn agklia pou ginounte bar je diamerismata, na 8ymiso se afton pou to egrapse pos oi or8do3es ekklhsies einai oikos tou 8eou kai mesa sthn agia trapeza ka8e eklhsias yparxei kommati leipsanou apo kapoion agio
    nomizo to provlhma en oti toutos o arxiepiskopos anti na asxolh8ei je me to pnevmatiko ergo ths ekklhsias opote ton deis na milhsei sthn thleorash oullo gia ta oikonomika ths ekklhsias mila. Emena en me peirazei toso polla an 8a plhrosei tous forus oso to oti os hgesia ths ekklhsias voh8a na apomakryn8ei o kosmos pou ton 8eo anti na ton voh8a na antilhf8ei oti skopos mas einai na mas 8hmh8ei o 8eos sthn deftera tou parousia
    Ta kommata omos na kopsoun je jeina tis aftoxorhghseis, lefta pou xrhsimopoiounte gia na mas elexoun emas. Je oxi mono na parathsoun touto to systhma ton aforologhton aftokkinhton kai ton allon aforologhton pou dikaiountai je an 8eloume na kamnoun je kalh douleia prepei na mpei je to asymvivasto tou voulefth, na skeftounte jeinoi pou valoun gia vouleftes je an fkenoun na kamnoun douleia je oxi na asxolounte me tis prosopikes tous douleies

  33. Holy Diver

    Re Josh kai oi ypolipoi pou sas enoxloun oi ekklisies, an den sas areskei en aplo mana mou…sikostite kai fiete pou tin kypro!!!

    Oi mousoulamnoi opou kai na pasein stinoun terastia tziamia.
    Oi sinagoges toun ebraion se kapoies pou tis europaikes poleis apoteloun kai touristikes atraction
    Oi Indouistes exoun tous dikos tous naous (Taj Mahal an sou leei tipote)
    To Batikano …ti na peis gia to Batikano, ta logia en peritta.

    Eto oulloi kamnoun tous naous tous megalous kai oraious kai areskei tous! Oi alloi oulloi en lathos esy eisai o eksipnos!!!

    Oso gia tin forologisi…ate kai eforologises tin ekklisia enna sotheis? Anti na fonazeis gia to pou ta troei i kivernisi ta lefta pou plironoume gia forous…eftaiksen sou i ekklisia? En i ekklisia pou se dioikei i i kivernisi?

    Giati den fonazeis otan en kairo oikonomikis krisis ta lefta tou laou pane stis oikonomika yperogkes metagrafes tis omonoias?

    Giati den fonazeis gia ta ekatomiria pou pasein sto RIK?

    Giati den fonazeis gia tis afalatoseis pou akoma karteroume na ginoun?

    Giati den fonazeis gia to nero pou to exrisoplirosamen gia na ertei pou tin ellada?

    Eipa sou to kai prin….an den sou areskei sikothou fie! Skepsou to ginete!

  34. @Holy Diver: Το σιειρόττερο πράμα ρε παίχτη μου εν η ημιμάθεια, τζιαι εσύ ξέρεις όσα ακούεις που τες αθλητικές εκπομπές του ραδίου, που τα μπούκκικα τζιαι που τα 10 λέπτα νέα που θωρείς πρίν να αρκέψει η Αίγια η Φούξια.
    Να φύουμεν εμείς ρε ηλίθιε που την Κύπρο;
    Επειδή εν γουστάρουμε να γεμώννετε τον τόπο εκκλησιές, τες οποίες πάτε μιά φορά τον χρόνο;
    Αλλά έτσι μαννουτσιασμένη νοοτροπία εν ούλλων σας. Εν τζιαι έσιετε άποψη, απλά έσιετε αντίθετη γνώμη που τζείνους που εν γουστάρετε.
    Έκατσες τζιαι έγραψες μου ούλλες τες μαλακίες που λαλούν πας την κερκίδα του ΑΠΟΕΛ τζιαι έφερες τες σαν επιχείρημα.
    Κάτσε δε πόσα πράματα έγραψα για ούλλους όσους μας τρών τες λίρες μας τζιαι ύστερα να κλάννεις.
    Μάνι, μάνι εννα μου φέρεις τζιαι παραδείγματα, πέρκι η σχέση σου με την αρχιτεκτονική τζιαι την ιστορία να εν μόνο που το βιβλίο του δημοτικού.
    Ούλλοι οι θρησκόλυπτοι λαοί κτίζουν εκκλησίες τέρατα. Θέλεις να είσαι όπως την Σαουδική Αραβία; Όπως το Ιράν; Όπως το Ιράκ; Εν με τούτους που συγκρίνεις τον εαυτό σου τζιαι λαλείς, εν καλά που κάμνουν οι παπάες;
    Για ποιές συναγωγές λαλείς ρε ούφο; Που τες είδες τες συναγωγές;
    To Taj Mahal, έννεν ναός. Εν μαυσολείο τζιαι εκτίστηκε το 1653.
    Το Βατικανό, έννεν ναός. Το Βατικανό εν χώρα. Ανεξάρτητο κράτος. Εβαώσαν τους οι Ιταλοί τους παπάες τους τζειμέσα, τζιαι αφήκαν τους να κάμνουν ότι θέλουν χωρίς να νεκατώνουνται μες την Ιταλία.
    Επήες να πείς τζιαι είπες γαμώτο, παρατήρα μες το Google τζιαι ύστερα να παίζεις τον έξυπνο.
    Οι εκκλησίες που έσιεις υπόψη σου (τζείνες που δείχνει στες διαφημήσεις του Nova ρε) εν σκλάβοι που τες εκτήσαν πριν 400-500-1000 χρόνια. Τον τζιαιρό που τάχα εν είσιεν δημοκρατία, ενώ τωρά έσιει.
    Τζείνα που κτίζει ο γερότσουρος, εν με τα ρυάλλια των παππούων σου που τα κτίζει.
    Τζιαι συγκρίνεις τωρά την Sagrada Familia με την μαλακία που έστησεν ο παπάς στον Στρόβολο; Σοβαρά τωρά, τζείνο το πράμα, ούτε για γενέθλια των μωρών εν κάμνει. Το Τρίκκης Palace έσιει παραπάνω χαρακτήρα.
    Όσον αφορά την φορολόγηση.
    Αν εσύ γουστάρεις τέλος του χρόνου να έρκεται η κυβέρνηση να σου πιάννει φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ τζιαι ούλλα τα άλλα, ενώ στην εκκλησία να μεν πιάννει, έσιεις πρόβλημα πραγματικά.
    Ξύπνα ρεεεεε!!!!!
    Εφανατίσαν σε για να μεν θωρείς. Η εκκλησιά εν οικονομικός οργανισμός!! Εν έσιει καμιά διαφορά που τον Σιακόλα τζιαι τον Νέμεση.
    Εσύ, πιερώνεις φόρους τζιαι τζείνοι εν πιερώνουν, τούτο εν το θέμα.
    Αν εσένα ακούετε σου δίκαιο τούτο, εν εσύ που έσιεις το πρόβλημα όι εγώ.
    Εγώ φωνάζω για ούλλα, εσύ εν διαμαρτύρεσαι για τίποτε. Μόνο για ότι σου λαλεί το κόμμα τζιαι ο ΑΝΤ1 ότι εν πάει καλά.
    Άνοιξε τα μάθκια σου ρε, γαμούν μας οι παπάες τζιαι οι πολιτικοί τζιαι εσένα ο νους σου εν πας τους παίχτες τζιαι τες μάππες.
    Εννα μου σύρεις τζιαι ατάκα ρε. Τάχα σκέψου το γίνεται.
    Εγώ σκέφτουμαι εν γιαυτό που σαλαβατώ.
    Τζιαι δαμέ εννα είμαι να με θκιαβάζεις, να με θωρείς τζιαι να σου γυρίζει.
    Τζιαι ξαναλαλώ σου το, αν γουστάρεις να σε γαμούν οι παπάες τζιαι οι πολιτικοί, να τους θκιαλέεις τζιαι να παέννεις να στήννεσε.
    Εγώ εν γυρίζω κώλο κανενού, ούτε κότσιηνου, ούτε μπλέ, ούτε χριστιανού, ούτε μουσουλμάνου.

  35. Τι εννοείς ρε Holy Diver “Αν δεν σας αρέσκει σηκωστείται και φύεται που την Κύπρο”; Όποιος διαφωνεί δηλαδή με εσένα και τους ομοϊδεάτες σου πρέπει να φύει που την Κύπρο; Να σας την αφήκει δική σας; Εν κοτσιανιασμένη πάνω σας; Εν μυαλά τούτα που έσιεις για να μπαίνεις και σε αντιπαράθεση; Εν η άποψη σου για Δημοκρατία δηλαδή τούτη; Δυστυχώς για εσένα φίλε μου ο τζαιρός της δικτατορίας επέρασε. Εμείναν ορισμένες διάσπαρτες ποτζεί ποδά στον κόσμο και είσαι ελεύθερος εσύ να σηκωστείς και να πάεις.

  36. Holy Diver

    1. Katarxin re Josh deixneis poso low en to epipedo sou pou tin stigmi pou me brizeis xoris na se briso.

    2. Ego den epatisa potte mou se mpoukiko kai den thelei polly nou na katalabeis pou pan ta lefta mas. Ego blepo mia kivernisi pou einai ypo epitirisi pou to IMF kai roto se pou epian ta lefta? Kathe lio plironoume kainourgious forous kai pale lefta den yparxoun. Esy pou to paizeis eksypnos kai ksereis ta oulla pou pasein ta lefta??? POU???

    3. Apla etyxe na pernas pou mia ekklisia kai epidi en megali kai den sou arese arxises tis paparies!!! Kanenas den se anagkazei me na paeis, me na tin thoreis!

    4. Ego den ipostiriksa se kamia periptosi oti i ekklisia den prepei na plironei forous pou tis oikonomikes tis drastiriotites. En esy pou klanneis gia touta!

    Ti allo theleis na sou po pou to “sikostou fie”? Den fonazeis kai oute diamartisere mono klaiesai oti en sou areskei jino, en sou areskei to allo! Kathese ouli mera piso pou ena pc kai klaieis opos tin miksoparthena!!! En etsi pou kamneis diamartiria? Efka ekso ston pragmatiko kosmo! Afou protimas omos katse dame kai klaftou!!!

    PS: pou tis eida tis sinagoges? Ebre tin sinagogi tou Berolinou, tis Budapestis kai tis Pragas. Exei jialles men foase. Google it!

    Ante geia!

  37. @Holy Diver: Σόρυ ρε φίλε που εν “low” το επίπεδο μου, εν επειδή εν εξεκινούσε το “car” μου εχτές τζιαι είμουν λλίο “pissed”. τστστστστ…
    Το λοιπόν…
    Κατ’ αρχάς, πριν να μπαίνεις σε μια συζήτηση, προσπάθα να μαθαίνεις τα βασικά. Η Κύπρος, δεν είναι υπο επιτήρηση. Εν η Ελλάδα που ένει.
    Είπα σου εγώ ότι έσιει λεφτά; Είπα σου εγώ ότι εν τρων οι πολιτικοί λεφτά; Είπα σου εγώ ότι τζείνοι που εν στην κυβέρνηση κάμνουν ότι πρέπει να κάμνουν; Άφηκα εγώ, αδαή μου αναγνώστη, ποττέ να εννοηθεί ότι συμφωνώ με τες πρακτικές της οποιασδήποτε κυβέρνησης;
    Εν εκατάλαβα ακόμα πως εσύνδεσες ότι υποστηρίζω την κυβέρνηση. Επειδή εν γουστάρω τους παπάες τζιαι τες παπαριές τους, σημαίνει ότι γουστάρω το ΑΚΕΛ;
    Πίστεψε με, εγώ αντιλαμβάνουμε παραπάνω που σένα που παν τα ρυάλλια μας τζιαι ποιοι τα τρών. Απλά επειδή εσένα φανατίζουν σε τα κόμματα, νομίζεις ότι τρών τα οι παίχτες της Ομόνοιας.
    Καλά ρε σοβαρομιλάς τωρά; Είσαι σκεπτόμενος άνθρωπος εσύ; Θωρείς ότι παν ούλλα κατα διαόλου τζιαι πιστεύκεις ότι ο λόγος εν η Ομόνοια τζιαι όχι οι πλάτες που κάμνουν οι πολιτικοί στους οικονομικούς οργανισμούς;
    Εσού σοβαρολογείς τωρά;
    Μιαν εκκλησία έσιει η Κύπρος;
    Άμα κάτσεις να σκεφτείς σοβαρά τζιαι ήρεμα, αντιλαμβάνεσαι την εκκλησία της Κύπρου ως ένα ταπεινό, θρησκευτικό, κοινωνικό σύνολο ή σαν ένα οικονομικό οργανισμό που εγέμωσεν τον τόπο εκκλησίες, ξενοδοχεία τζιαι mall;
    Τζιαι για να ξεκαθαρίζει μια τζιαι καλή το θέμα. Στ’αρχίδια μου οι εκκλησίες. Να κτίζουν όσες θέλουν.
    Τζιαμέ που εννα κτίσουν όμως, να υπόκεινται στους ίδιους νόμους τζιαι στους ίδιους φόρους που υπόκειμαι εγώ ρε τσιάκκο.
    Δηλαδή όπως εγώ εν δικαιούμαι να κτίσω πολυκατοικία 26 μέτρα, στο χωράφι μου στο κέντρο της πόλης, να μεν δικαιούνται ούτε τζείνοι, εκατάλαβες;
    Όπως εγώ πιερώνω φόρους για οτιδήποτε κάμνω, να πιερώνουν τζιαι τζείνοι, εκατάλαβες;
    Εν θα σχολιάσω τζείνες τες μαλακίες περι μιξοπαρθένας τζιαι πίσω που ένα PC κλπ.
    Το αν αντιδρώ, πως αντιδρώ τζιαι τί λαλώ ξέρουν τζείνοι που με θκιαβάζουν τζιαι τζείνοι που με ξέρουν.
    Εγώ είμαι στον πραγματικό κόσμο. Εν εσένα που ήβραν αρνί πασιή τζιαι περιπαίζουν σε ότι εν άλλοι που φταιν για τα προβλήματα του τόπου.
    Ενοχλήστε μόνο αμα σας θίξουν τες μαλακίες που σας εμάθαν στο σχολείο γαμώ το. Πατρίδες, θρησκείες, κόμματα. Τζιαι μετά αποκαλείς με εμένα κοσμοφοβικό τζιαι κλαμένο.
    Εσύ που θίγεσαι για ένα πολυεκατομυριούχο οργανισμό που δεν φακκά πέννα για σένα. Που θίγεσαι, επειδή επλύνναν σου τον εγκέφαλο σου τζιαι εμάθαν σου ότι κάποια πράματα εν πρέπει να αμφισβητούνται.
    Ο μοναδικός λόγος που ήρτες να αντιδράσεις, έννεν επειδή έσιεις άποψη για το θέμα (εφάνικε που τα λόγια σου). Εν επειδή υπολογίζεις ότι είμαι αριστερός, τζιαι ήρτες δαμέ να μου την πείς. Ούτε καν τα στάνταρτ επιχειρήματα εν ξέρεις να μου πείς τζιαι ήρτες να ανοίξεις συζήτηση μαζί μου.
    Εν θα φύω, δαμέ εννα είμαι να σε νευριάζω. Εκάμετε μου την Κύπρο χτήμα σας, σάννα τζιαι εκοτσιανιάσαν σας την. Επειδή διεκδικούμε, εννα μας πείτε να φύουμε. Όσον είμαι δαμέ εννα φωνάζω τζιαι να λαλώ ότι γουστάρω, αν δεν σου αρέσκει, πάτα το Χ πάνω δεξιά τζιαι πήεννε στο kerkida.net να δείς ήντα μεταγραφές εννα κάμει η Ομονοιάκκα.
    Αν εσένα αρέσκει σου τζιαι ανέχεσε παπάες, πολιτικούς τζιαι τον κάθε φασίστα πας την ράσιη σου, απλά για να την μπαίνεις στους Ομονοιάτες, πρόβλημα σου.
    Εγώ εννα κάμω τα πάντα για να μεν μεγαλώσουν τα κοπελλούθκια μου σε έτσι περιβάλλον.
    Τζιαι μεν επιμένεις για τες συναγωγές κλπ.
    Αφου εν το κατέχεις το άθλημα. Κάμε κανένα ψάξιμο μες το ίττερνετ πριν να την πεις την μαλακία σου..
    Άκου, αξιοθέατο οι συναγωγές των Εβραίων…τστστστστ
    Πού είσαι να δείς στες περιτομές πόσο κόσμο συνάουν ρε παίχτη μου…

  38. Holy Diver

    Eisai kai komplexaras telika! Potte mou den se eipa oute aristero, oute omonoiati! Den eimai oute tou sinagermou, oute stin mappa pao!

    Kai gia na deis poso piso eisai!
    http://www.philenews.com/main/297,1,3353,0,41213-.aspx

    Kai pou to blepeis periergo re megale na einai oi sinagoges attraction gia tous touristes? Ti se enoxlei? Epidi den epies na deis ti ginete se allous topous prepei na mas epibaleis tin apopsi sou me to etsi thelo? Kai prin to paikseis pale pellos kai kserolas…NAI otan epia Budapesti eksenagisan mas jai jiame.

    Eto oulles oi thriskeies ta idia kamnoun! Touto eixa na po.

  39. @Holy Diver: Καλά πελλέ, ούτε να το θκιαβάσεις το άρθρο εν εμπήκες στον κόπο. Εν επιτήρηση που την ΕΕ, όι το ΔΝΤ, ούτε την διαφορά πέρκει να μεν ασχολήθηκες να μάθεις.
    Τωρά αν εσένα εγελάσαν σου τζιαι επήραν σε διακοπές, να θωρείς Εβραίους παπάες, εν τζιαι σημαίνει ότι ούλλος ο κόσμος γουστάρει να θωρεί παπάες ούτε ότι οι εκκλησιές εν αττραξιόν.
    Αν ήταν έτσι, η Αγιά Νάπα εν θα εσύναεν ψυσιή.
    Εν πάσει περιπτώση, εν υπάρχει λόγος να σου εξηγώ άλλο, αντί να υποστηρίζεις τες θέσεις σου, απλά προσπαθείς να αντικρούσεις τες δικές μου, αλλα τζιαι τζιαμέ εν φαίνεται να πετυχαίνεις τίποτε.
    Εν κατακλείδι, το θέμα του άρθρου μου, που ούτε καν εμπήκες στον κόπο να καταλάβεις, (κολλημένε, ε, κολλημένε) εν ότι η Κύπρος χρειάζεται πολλά άλλα πράματα παρά εκκλησιές.
    Αν εσύ διαφωνείς με τούτο, έννεν εγώ που έχω το πρόβλημα. Ρώτα τζι άλλους να σου πουν.
    Καληνύχτα σας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *