Σάββατο μεσημέρι. Κάθομαι με ένα φίλο σε ένα μικρό εστιατόριο στην Λήδρας τζιαι απολαμβάνουμε την μέρα τρώγοντας τζιαι συζητώντας.
Την προσοχή μου απέσπασε μια Κυρία μέσης ηλικίας. Ανεβασμένη πάνω σε τακούνι οκτάποντο (πουτζίνα που θέλεις γερανό του Νέμεση να σε φκάλει πάνω), κολλητό τζίν, μαλλί του κομμωτηρίου, γυαλί «μάσκα της θάλασσας» τζιαι βάψιμο αλά «τρίτο χέρι». Συνηθισμένο φαινόμενο θα μου πείτε.
Πίσω της όμως, ακολουθούσε πιστά μια αλλοδαπή νεαρή, εν πρέπει να ήταν πάνω που 30. Εκουβαλούσε τουλάχιστον τέσσερις τσέντες, που διάφορα καταστήματα, στο ένα σίερι τζιαι στο άλλο εκράταν ένα αγοράκι που όπως φαίνεται ήταν το κοπελλούι της προαναφερθείσας Κυρίας (εκτός τζιαι αν ο άντρας της Φιλιππινέζας εν καστρίσιης τζιαι σιονάτος τζιαι γοράζει του κοπελλουθκιού του παπούτσια των 100 λιρών).
Επεράσαν που τον νου εκατοντάδες εικόνες, μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτων. Τζίνο που με εντυπωσίασε όμως ήταν ότι, μόλις είδα το κοπελλούι να κρατά το σίερι της Φιλιππινεζούς, ένιωσα στο σίερι μου το σφίξιμο του σιερκού της μάνας μου τζιαι της γιαγιάς μου.
Μετά που θκύο δεκαετίες, ακόμα νιώθω το γερασμένο σίερι της γιαγιάς μου να με σφίγγει πάνω της για να διασταυρώσουμε που τον Μαππουρίδη στο «Όχι» τζιαι το μαλακτό σίερι της μάνας μου (το ποιό μαλακτό του κόσμου) να με τραβά δίπλα της άμπα τζιαι φύω ή άμπα τζιαι χαθώ.
Τι ποιο όμορφο να θυμάσαι. Το σίερι της μάνας σου, να σε κρατά. Τζιαι να καταλαβαίνεις χρόνια μετά, ότι ο λόγος που σε ετραβολόαν τζιαι εν σε άφηνε να ξωμακρύσεις, εν επειδή εν έθελε να σε χάσει τζιαι έθελε να εν σίουρη ότι είσαι καλά.
Τζίνο το κοπελλούι τι εννα θυμάται;
Ότι η μάνα του, εκότταν τον της υπηρέτριας, για να μεν χαλάσει το μανικιούρ της τζιαι για να μπορεί να θκιαλέει ρούχα τζιαι παπούτσια άνετα, χωρίς να τον έσιει μες τα πόθκια της.
Ένα πλάσμα, άμα μεγαλώσει, θυμάται πάντα την αγάπη τζιαι την στοργή που του εδώκαν οι γονιοί του τζιαι οι άνθρωποι που τον εμεγαλώσαν, ποττέ τα δώρα τζιαι την καλοπέραση. Τούτη η Κυρία εν εσκέφτηκε ότι τωρά, το μωρό της θεωρεί την υπηρέτρια παραπάνω μάνα του παρά τζίνη;
Παρηγορά με το γεγονός ότι έσιει πολλούς γονιούς που ακόμα νοίαζουνται για τα κοπελλούθκια τους. Ανησυχά με όμως ότι επολλήναν οι εικόνες όπως την ποιο πάνω.
Η Κυρία επροχώρησε νακκουρί ποιο κάτω τζιαι έδωκε πάνω σε μια άλλη Κυρία, παρόμοιας κατηγορίας. Εφιληθήκαν στον αέρα (άμπα τζιαι χαλάσει το κοτσινάδι) τζιαι αρκέψαν τα χάχχανα. Το κοπελλούι ετράβαν την Φιλιππινέζα να του γοράσει παγωτό.
Ξέρεις εν πολλά τα κακά που κρύβονται πίσω που τούτη την κατάσταση τζιαι δυστυχώς τζείνος που «υποφέρει» συνήθως εν το μωρό. Το «χάζι» της υπόθεσης εν το ότι όταν καμιά φορά το μωρό γυρίζει τζιαι φωνάζει της κοπέλας που το φροντίζει μάμα…η μάνα του θυμώνεται, αλλά το σιειρότερο εν που δεν καταλαβαίνει το γιατί συμβαίνει τούτο…
οι “πλαστικές” Κυρίες, αυξάνονται όπως τες αρρώστιες στις μέρες μας, και ιδιαιτέρως στην γλυκείαν χώραν Κύπρον.. Οι “δούλες” έχουν γίνει αναπόσπαστο “accesoire” της κάθε χαντακωμένης που ψάχνει να βρει την ουσία τζιαι τον ευατόν της μέσα στα κομμωτήρια τζιαι τα λουί βιτόν..Εν για αυτό που ανατρισιάζω κάθε φορά που επισκέφτομαι την πατρίδα μου..διότι εν γίνεται να έχουμε ούλλοι βασιλικές καταβολές φίλε μου..τζιαι εν καταλάβω όμως γιατί συμπεριφερόμαστε τζιαι ζούμε ως τεθκιοι. Να σαι καλά που μου θύμησες όμως, πόσο μαλακό , ήταν το σιέρι της γιαγιάς.. ότι πιο γλυκό για το υπόλοιπο της ημέρας μου.
isws htan h drakouna.. 😛
Tziai lia eipes. Tziai meta epien esso i filippineza emairepsen, estrose to trapezi, ekatharisen to trapezi, ekamen tous kafedes, ekatharise ta domatia, ta tzamia, ta mpania, ta skata ton kypreon, ekamen babysitting epidi oi goneis epian ekso na diaskedasoun, etoimasen to fai tis kyriakis ( epidi tin kyriaki ehoun off – poses ores? diakritiki eyxereia tou ergodoti),
Etin sygxroni sklavia – 6hmero, pou tis 7 to proi ospou na pesoun ( ypologiste – 6 epi 14 (kai eimai epieikis) en 84 ores toulaxiston tin evdomada kai ehoun kai 12 ores ksekoyrasis pou i madame akouei piso pou tin plati tis tes ksitimasies me tis opoies perilouzei oullin mera tin mayrou.
Akou re gmt. Paei shopping gia to paidi tis kai pernei tin mayrou gia na men kourastei. o antras tis en tis lalei tipote? oksa en fakka penna? i evarethike na asxoleitai? i gyrizei me kamian rossida tzinin tin ora?
Την μάνα να την λυπάστε, πρέπει να υποφέρει η γυναίκα για να κάμει έτσι.
Φτου σου ρε kyriakos που μάνι μάνι “isws itan h drakouna” :):)
Δεν χρειάζομαι τη βοήθεια καμιάς Φιλιππινέζας. Η κουκλάρα θα γίνει brainwashed που μένα, τζιαι που μένα alone.
Πριν 2-3 χρονια πετυχα μια τετοια κυρατσα σε super market να δειχνει χωρις να μιλαει με το δακτυλο της τα προιοντα που ηθελε να παρει και η “μαυρου” να τα βαζει στο καροτσακι.
Περισυ στο Πηλιο ειδα μια ελληνιδα κυρατσα να μπαινει στο πανακριβο 4Χ4 και να αφηνει τα 2 παιδια της εξω ενω μιλουσε στο κινητο.Τα παιδια εβαλε μεσα η φιλλιπινεζα!
Μια και εσεις-ισως-ξερετε καλυτερα τίς εν κυπρω σελεμπριτουδες ποιες ειναι οι Νομικου μανα και κορη.Εριχνα μια ματια περιμενωντας τον οδοντιατρο να μου κανει απονευρωση και επεσα πανω σε 2 τυπισες που ανετα χωρανε στο λεξικο διπλα στο λημμα ‘ψωναρες’!
Τούτου του τύπου οι γυναίκες εν εκείνες που πιστεύκουν ότι ούλλοι οι άλλοι εν δούλοι τους. Εμένα έτυχε μου μια φορά τέτοια κυράτσα-χωρκαθκιά στο σχολείο να με αποκαλέσει “υπάλληλο της” γιατί πληρώνει φόρο στη κυβέρνηση τζαι εγώ είμαι υπάλληλος της κυβέρνησης. (Βλέπε συλλογισμό:Ο Σωκράτης είναι παλαβός. Ο Σωκράτης είναι φιλόσοφος. Οι φιλόσοφοι εν παλαβοί).
Τι να πεις.. Κάμνεις τς τς τς ..ένα ούφφου ..τζαι γυρίζεις πλευρό.
eksexasete na peite oti meta pou epien spiti evale tin filippineza na plini TA aftokinita tous tze na pari tze giro ton/tous shillo/ous.
Στην Αγγλία επειδή εν πιό φτωσιοί ήβραν άλλο τρόπο να αποξενώνουντε που τα κοπελλούθκια τους. Δίνουν τα οπως τα σιηλλούθκια τζιαι τραβούν τα που το λουρίν.
Για τη (μητρική) γλώσσα με τη οποία μεγαλώνουν τα κυπριόπουλα διερωτήθηκε κανείς ποια είναι; Μήπως τα σριλανκέζικα; τα μπασταρτεμένα αγγλικά της μαυρούς; τα ελληνικά του σχολείου, ή τα κυπραίικα της ψωνάρας μάνας(;);
H μάνα του κοπελλουθκιού θα είναι το πλάσμαν που θα του δώσει αγάπην. Αν η Μαυρού αγαπά το μωρόν, η μάνα του θα είναι Μαυρού. Τζαι πον να μεγαλώσει, μεταξύ των νευρώσεων του θα είναι τζαι η ενοχές που δεν αγαπά την μάμμα που τον εσπούρτησεν τζαι θα συγκινήται άμαν θωρεί καμιάν Μαυρούν.
Sto astiko lewforeio pou xrisimopoiw mia allodapi (de ksexwrizw ethinikotites den eimai kali-melampsi telospantwn), opos itan ptoma apo tin kourasi, epien na tin parei ligo o ipnos, kai me ena frenarisma (i allagi taxititas-sta leoforeia tis xwras den katalavaineis giati antinassesai kathe fora), i kaimeni edoken sto sidero tis mprostinis maksilaras kai paroligo na spasei ta dontia tis. Katevike me ena stoma gematomeno kai klameni. .Den kserw an i kopela sxolane i sinexize se allo spiti. (ginountai kai touta : pianei tilefono i mia kiratsa-i nostopantrefti korou- tin alli kai tis leei”korh na sou pepsw tin mavrou? molis teleiosei pou dame na sou tin pepsw. Na erteis na tin piaeis? oi kori erketai me to leoforeion! areskei tis”). O odigos oute pou katalave ti egine, oi ipoloipes ginekes sto lewforeio (kinezes kai kiprees) tin plisiasan tin rotisan an einai kala., dinontas tis xartomantila. Stin epomeni stasi katevike opws kai egw. Perpatouse skifti me to xeri sto stoma. Akoumpise stin stasi (gia na parei allo lewforeio) kai petakse to matomeno xartomantilo ston kalatho. Egw proxorisa. I Lefkosia esfize apo zwh, alloi xairentizontan me tin Lidras, parakatw i agora tou oxi, pantou na akous rwssika kai tourkika. Neares korasides me tzin xamilomena ws to kavlonouri tous, nearoi andres me tsantes apo psonia, kokketes me takounia ntala mesmeri, pio katw ena periptero pou ekane kapoio erano (an katalava), vavoura, kako, kafsaerio. De m’aresei afti i poli.
Μου θύμισες τον καιρό που σπούδαζα …είχα ένα φίλο από τες Σεϋχέλλες που όταν επισκέφτηκε κάποτε το Μπαχρέϊν ανακάλυψε ότι ο σεϊχης (και πολλοί άλλοι αραπάδες) εκεί μιλούσαν Creole των Σεϋχελλών επειδη τους μεγαλωσαν υπηρέτριες απο τες Σεϋχέλλες (κάποτε ήταν της μόδας εκει όπως είναι οι σριλανκέζες σήμερα στη Κύπρο). Ελπίζω η μελλοντική νεολαία να μην αρχίσει να εκφράζεται σε ασιατιτές γλώσσες και ιδιώματα. Ας μην το ζήσουμε αυτό
Mppeeee! tetoio drama tha to zileue kai o Paulo Coelho! 🙂
Μόνο εγώ θυμούμαι τζαι το σιέρι του παπά μου, που εν 5 φορές πιο μεγάλο που το δικό μου, και σκληρό λόγω της δουλειάς που με σπουδάζει/θρέφει?
Roam εσύ είσαι κόρη 😉
Φίλε μου εshεις δικαιον που σχολιάζεις τουτες τες κυράτσες αλλα εναν θα σου πώ .
Εδιερωτήθηκες τούτες οούλλες που θωρείς έτσι ,με ποιούς εν παντρεμένες?
Εντάξει ξέρω το οτι πολλές που τούτες εν χωρισμένες ,αλλα οι παραπάνω τους εν παντρεμένες με κυπραίους.
Τζιε για να εξηγούμε οι με τον Γιαννήν το χτιστην η τον Κωστην που εshει σουβλακιερι στην Παλώθκιαν.
Οι αντράες τους εν τούτοι ουλλοι οι επιχειρηματίες που εν ματσό(για να εχουν υπηρέτριαν τζιε να κάμνουν έτσι ψουνμίσματα εν φυσικόν έννεν).
Το θέμαν όμως εννεν τούτο.
Το θέμαν είναι οτι επηδεί η ματσό οι αντράες τους πιερώννουν τον πελάν (την μουρμούραν τζιε την φυσικήν παρουσίαν δηλαδη )των γενεκών τους με τες λίρες τους ενω τούτοι γαμούν την καθε καβλιάραν ρωσσίδαν οι φτανο μαρίες οι δικές μας ενομίσαν οτι με το να βάλουν το παπούτσιν τι εφταπατον τζια το να βαφτούν όπως τες πουτάνες εννα τους ξανακαβλώσουσην τζιε να τες γαμουσην .
Εγελαστήκασην όμως γιατι σε τελικήν ανάλυσην εν τζιεν τα ράσα που κάμνουσην τον παπάν.
Ειδες φιλούιν μου οτι ούλλα τα κακά που γινίσκουντε οπουδήποτε γινίσκουνται για το χρήμα αλλα κυριόττερο γινίσκουνται για τον πούττον ,γιατι τελικά ούλλους ο νους μας εν πας τον κώλο μας .
Ατε παη σου.
χεχε